¬—“”ѕ
–инков≥ перетворенн¤ завжди належали до найактуальн≥ших проблем
у всьому св≥т≥. ожна людина щодн¤, хоче вона чи н≥, стаЇ учасником економ≥чних
процес≥в та в≥дносин. ∆ити в умовах ринку доводитьс¤ ≥ тим, хто схильний до
п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ й на св≥й страх ≥ ризик намагаЇтьс¤ орган≥зувати
¤кусь справу, ≥ домогосподаркам, ≥ вчител¤м, ≥ л≥кар¤м, артистам, ¤к≥, на перший
погл¤д, здавалос¤ б, безпосередньо з ринком не зв'¤зан≥. ѕроте це не так. –инок
вимагаЇ в≥д ус≥х нового р≥вн¤ знань.
≈коном≥чна осв≥та стаЇ важливою ≥ нев≥д'Їмною частиною складного процесу формуванн¤
сучасного типу особистост≥. ≈коном≥чна осв≥чен≥сть студент≥в даЇ можлив≥сть
в≥льно волод≥ти економ≥чними пон¤тт¤ми ≥ категор≥¤ми, вм≥ти прогнозувати розвиток
об'Їктивних економ≥чних процес≥в, вибирати за результатами анал≥зу найб≥льш
ефективн≥ способи вир≥шенн¤ проблем ≥ приймати управл≥нськ≥ р≥шенн¤, по-новому
сприймати економ≥чне зростанн¤ через так≥ економ≥чн≥ категор≥њ, ¤к ринок, конкуренц≥¤,
п≥дприЇмництво, маркетинг, менеджмент та ≥н.
—ьогодн≥ спец≥ал≥сту будь-¤кого проф≥лю життЇво необх≥дно грамотно економ≥чно
мислити, що неможливо без вивченн¤ економ≥чноњ теор≥њ. ѕол —амуельсон у в≥домому
всьому св≥ту п≥дручнику "≈коном≥кс" писав, що людина, ¤ка систематично
не вивчала економ≥чну теор≥ю, под≥бна до глухого, ¤кий стараЇтьс¤ дати свою
оц≥нку музичному твору. —аме вивченн¤ економ≥чноњ теор≥њ дозвол¤Ї проникнути
в таЇмниц≥ економ≥чного житт¤, зрозум≥ти його руш≥йн≥ сили. Ѕез глибокого знанн¤
економ≥чноњ теор≥њ в сучасних умовах не можна св≥домо ≥ компетентно, вдумливо
≥ творчо сприймати д≥йсн≥сть, розбиратись у найзаплутан≥ших перипет≥¤х сусп≥льного
житт¤, вм≥ти вир≥шувати найскладн≥ш≥ завданн¤ господарськоњ практики, знати
об'Їктивн≥ економ≥чн≥ залежност≥, принципи управл≥нн¤ виробництвом, методи ≥
важел≥ господарюванн¤. ¬одночас ц¤ наука Ї надзвичайно складною ≥ вимагаЇ в≥д
читача, за словами американського економ≥ста –оберта ’ейлбронера "витривалост≥
верблюда ≥ терп≥нн¤ св¤того".
јвторський колектив прагнув розкрити фундаментальн≥ положенн¤ економ≥чноњ теор≥њ
в орган≥чному зв'¤зку з анал≥зом нових ¤вищ у розвитку сучасного сусп≥льства.
ѕос≥бник п≥дготовлений з врахуванн¤м погл¤д≥в ≥ концепц≥й в≥домих сучасних в≥тчизн¤них
≥ заруб≥жних економ≥ст≥в. ќбмежений об'Їм пос≥бника не дозволив висв≥тлити з
достатньою повнотою вс≥ питанн¤ курсу основ економ≥чноњ теор≥њ, тому ми передбачаЇмо
≥ самост≥йну роботу студент≥в над окремими економ≥чними положенн¤ми.
[√оловна]~[—ловник]~[Ќаступна]