3. ќсобливост≥ м≥жнародного маркетингу
«ростанн¤ ≥нтернац≥онал≥зац≥њ виробництва та м≥жнародноњ економ≥чноњ
≥нтеграц≥њ зб≥льшуЇ економ≥чну ≥ пол≥тичну взаЇмозалежн≥сть держав. —аме тому
все б≥льш важливим стаЇ м≥жнародний маркетинг.
ћ≥жнародний маркетинг - це форма маркетингу, при ¤к≥й орган≥зац≥¤ системи
управл≥нн¤ виробничо-комерц≥йною д≥¤льн≥стю зор≥Їнтована на врахуванн¤ економ≥чноњ
ситуац≥њ в св≥т≥, напр¤мк≥в ≥нтернац≥онал≥зац≥њ св≥тового господарства, традиц≥йних
≥ нових зв ¤зк≥в м≥ж р≥зними крањнами та прийн¤тих норм, правил ≥ особливостей
економ≥чних, культурних та науково-технолог≥чних в≥дносин на м≥жнародн≥й арен≥.
ћаркетингова д≥¤льн≥сть - чинник, що пом≥тно розширюЇ м≥жнародне сп≥вроб≥тництво.
—еред орган≥зац≥й, що працюють у дан≥й сфер≥, сл≥д вид≥лити м≥жнародн≥ та нац≥ональн≥
маркетингов≥ об Їднанн¤, м≥жнародний маркетинг товар≥в ≥ послуг за межами крањни.
Ѕагатонац≥ональний маркетинг - складна форма м≥жнародного маркетингу; застосовуЇтьс¤
орган≥зац≥¤ми, що зд≥йснюють маркетингов≥ операц≥њ в багатьох державах на основ≥
м≥жнародного под≥лу прац≥.
’оча основн≥ принципи розвитку м≥жнародноњ маркетинговоњ д≥¤льност≥ зб≥гаютьс¤
≥з маркетингом у середин≥ крањни, Ї тут ≥ певн≥ суттЇв≥ в≥дм≥нност≥. ¬они пов
¤зан≥ з≥ специф≥кою соц≥ально-економ≥чних, ≥сторичних, природничо-кл≥матичних,
рел≥г≥йних, правових умов економ≥чноњ д≥¤льност≥ в р≥зних крањнах. јдже у кожноњ
крањни своњ звичањ, правила, обмеженн¤ ≥ заборони. ожна крањна маЇ свою специф≥ку,
в ¤к≥й необх≥дно роз≥братис¤.
¬иход¤чи на м≥жнародний ринок, ф≥рмам необх≥дно проводити глибок≥ маркетингов≥
досл≥дженн¤ ≥ враховувати особливост≥ економ≥чного середовища, пол≥тико-правового
середовища, культурного середовища. ќсновн≥ завданн¤ служби м≥жнародного маркетингу
:
-- вивченн¤ середовища м≥жнародного маркетингу (споживач≥, конкуренти, правов≥ норми, звичањ, традиц≥њ, прийн¤т≥ норми д≥¤льност≥, реклама, розм≥щенн¤ тощо);
-- обірунтуванн¤ доц≥льност≥ виходу на зовн≥шн≥й ринок (сьогодн≥шн≥ можливост≥, переваги в перспектив≥);
-- визначенн¤ та вивченн¤ конкретних ринк≥в, на ¤к≥ плануЇтьс¤ вих≥д;
-- розробка метод≥в зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥ та в≥дпов≥дноњ њњ орган≥зац≥њ;
-- формуванн¤ служби маркетингу.
—тратег≥чний п≥дх≥д до м≥жнародного маркетингу пол¤гаЇ в ор≥Їнтац≥њ
на довгостроков≥ оц≥нки кон юнктури св≥тового ринку, ¤к≥ мають стати базою дл¤
встановленн¤ перспективних прогноз≥в та поточних завдань.
¬ ”крањн≥ ≥снуЇ “оргово-промислова палата - неур¤дова орган≥зац≥¤ п≥дприЇмц≥в
(юридичних ос≥б), ¤ка покликана захищати њх ≥нтереси, спри¤ти розвитку економ≥ки
та м≥жнародних економ≥чних зв'¤зк≥в. —екц≥¤ маркетингу при палат≥, зокрема,
розв'¤зуЇ так≥ завданн¤:
-- вивченн¤ заруб≥жного досв≥ду в галуз≥ виробництва ≥ збуту на зовн≥шн≥х ринках;
-- спри¤нн¤ п≥дприЇмствам у вивченн≥ техн≥чного ≥нструментар≥ю м≥жнародного маркетингу;
-- наданн¤ методичноњ та практичноњ допомоги п≥дприЇмствам у практичному використанн≥ елемент≥в маркетинговоњ д≥¤льност≥.
« метою вдосконаленн¤ маркетинговоњ д≥¤льност≥ навесн≥ 1993 р.
створено ”крањнський державний науково-досл≥дний ≥нститут маркетингу та зовн≥шньоеконом≥чноњ
≥нформац≥њ.
[√оловна]~[—ловник]~[«м≥ст]~[ѕопередн¤]~[Ќаступна]
—уть ≥ значенн¤ маркетингу
онцепц≥њ управл≥нн¤ маркетингом
ќсобливост≥ м≥жнародного маркетингу
онтрольн≥ запитанн¤ ≥ завданн¤